Pages

Monday, October 17, 2016

Islam Mengajar Ummatnya Kaedah Dalam Tindakan...



Sambungan hikayat takbir...

Perbualan aku dgn Hj Hashim Jahaya bersambung lagi...

HJ. Apasal PAS bantu Anwar?

Aku. Manalah saya tau... Tu urusan PAS. Kalau depa (PAS) ikut Islam... Saya rasa munkin PAS mengambil kaedah yang sama dgn yang ambil la kot...

HJ. “Kaedah cam na tu...”

Aku. “Islam mengajar umatnya keluar dari 2 darurat...”

Lagi pun Islam ngajar umatnya mengenai 2 najis mughallazoh ... Iaitu anjing dan babi... Walaupun anjing ni najis... Ada hadis yang menyebut 'selamat anjing kehausan, masuk syurga’...”

HJ. “Maksud tuan haji...”

Aku. “Maksud saya... Kalau PAS ambil kaedah yg saya sebut ni... Munkin PAS ada kaedah lain sebab PAS banyak ulama didalamnya...

Tuan Haji jangan ambil kaedah saya sebagai kaedah PAS sebab saya hanya orang biasa saja....

Kaedah ini ialah antara anjing ngan babi, PAS akan bantu anjing, jinakan anjing semata² untuk memburu babi... Tapi jangan kita lupa... Anjing ada penyakit gila...”

HJ. “Maksud tuan haji Anwar tu anjing dan Mahathir tu babi lah…”

Aku. “Saya tak kata camtu... Tu hanya kaedah yang saya faham...”

الله اعلم


No comments:

Post a Comment