Pages

Tuesday, August 16, 2016

Cikgu Keliru Tang Mana???


Assalamualaikom…”  aku menjawab panggilan tepon…

Waalaikumussalam… tuan haji… petang ni kita turun, cikgu tu dah bersetuju nak jumpa…” jawab sahabat aku yang sekian lama menjadi ahli dan penyokong setia PAS …

Pendekan cerita aku dengan sahabat aku turunlah ke suatu tempat yang ditetapkan untuk sessi ngeteh dan dialog…

Sambil bual2 aku selit sikit2 bab2 dunia dan akhirat…

Akhirnya keluarlah buah butiran yang nak dibincangkan…

“Saya dari dulu menyokong PAS, tapi sekarang saya ngundur diri sementara waktu… saya jadi keliru…” kata cikgu tersebut…

“Cikgu keliru di mana???”, aku mengaju soalan…

“Saya tengok PAS dah beralih arah?”… katanya…

“Siapa yang kata tu cikgu?? Atau itu hanya perspektif cikgu jer???” aku tanya dia…

“Sebab tu Mat Sabu keluar… PAS dah nak gabung dengan UMNO”… sambung cikgu itu lagi…

Aku ketawa kecil… sahabat aku pun gelak juga…

“Cikgu… bahasa atau zikir UG ni keluar dari mulut mereka yang nak merampas kuasa dalam PAS dari ulama…” aku memulakan penerangan aku…

“Zikir dimulakan oleh Mat Sabu dan geng 18 yang dikemudiannya tewas dalam pemilihan Muktamar PAS… Mereka hendak menjadikan PAS sebagai anjing pemburu kepada DAP dan PKR…”

“Kalau kita berfikiran waras… kita dapat melihat dengan jelas kenapa DAP dan PKR bersungguh2 nak menjatuhkan TGHH dari Presiden PAS sedangkan dimasa yang sama Kesatuan Ulama Sedunia melantik beliau sebagai Naib Ketua Dewan Ulama Sedunia sebulat suara… Kita yang rabun atau Ahli Kesatuan Ulama Sedunia yang rabun”… aku teruskan penerangan aku…


“Tapi PAS kan nak UG dengan UMNO”… kata cikgu mencelah…

“Siapa yang kata nak UG ni cikgu???”, aku menyoalnya balik…

“Mat Sabu, surat kabar dok sebut selalu”, katanya lagi…

“Cikgu… UG tu nama pendeknya… Nama panjangnya ‘Unity Government’… idea ni dikeluarkan oleh TGHH selaku Presiden PAS dalam mesyuarat Majlis Presiden PR (Pakatan Rakyat) pada tahun 2007 lagi… UG adalah gabungan Kerajaan campuran tanpa pembangkang… bukan PAS sahaja… PKR & DAP juga akan berada dalam kerajaan… Bila Pak Lah mengkhianati perjanjian tidak mengumumkan pertemuan, PKR dan DAP serta balaci mereka dalam PAS memfitnah PAS kononnya UG…”

“Apa yang kita lihat sebenarnya ialah kesempatan kepada PKR & DAP ialah sikap mereka yang tidak mahu mereka dipimpin oleh PAS… Mereka mahu DSAI yang memimpin… apatah lagi PAS terang2 tidak bersetuju dengan pendekatan DSAI yang berusaha mendapatkan MP BN untuk mengambil alih kerajaan dengan cara yang Islam tak suka… so dimana kah yang dikatakan PAS lari dari track Islam???”

“Apa bezanya dengan KN – Konsesus Nasional yang DSAI & PKR nak buat??? Ubah namanya jer, tapi jalan ceritanya sama jer… tidak melibatkan PAS secara keseluruhannya… Just to say that DSAI Berjaya menguasai DAP dan PAS bila Timbalan Presiden PAS, K/Pemuda PAS dan geng 18 menjadi ejen DSAI di dalam PAS.”

“Allah swt lebih mengetahui dan maha perencanaan… KN yang DSAI rancangkan telah dipintas lebih awal dan DSAI terpaksa merengkok dalam penjara… Geng 18 yang tewas dalam pemilihan cabut keluar dan mencari Parti Cangkul untuk dijadikan flatform mereka atas nama PAN – Parti Amanah Negara… Chegu fikirlah… amanahkah mereka, menjadi MP PAS keluar tidak menyerahkan kembali mandate yang mereka menang atas tiket PAS??? Tak kiralah masa tu di bawah PR atau tak… pokoknya mereka telah mengkhianati PAS hanya sebab tak ikut kehendak DAP dan kecewa mengambil alih jawatan Presiden PAS???”

“Sekarang DAP pula bercita2 nak UG dengan UMNO BN… kenapa mereka tak bising dan zikir UG UG UG??? PAN kata akan lawan UMNO, tapi siang malam dok attack PAS…”

“PAS menyerang PAN sebab mereka perlu di pupuskan, ini lebih baik dari PAS menyimpan banyak musuh… Sekarang PAS telah bersih hampir 100% dari gangguan dalaman jenis Abdullah bin Ubai… Cikgu nak tau tak… diantara syarat2 kiamat sedang menghampiri ialah apabila ada umat Islam memaki hamun ulama mereka sendiri… tentera2 kecil dajal sedang berleluasa sekarang… mereka meletakan politik lebih tinggi dari aqidah Islam…”

“Masya Allah… saya tertipu dengan pandangan sendiri… terima kasih tuan haji… saya amat bersyukur kerana tuan haji sudi turun berjumpa dengan saya… semuga Allah membantu PAS mencapai kemenangan hakiki” katanya dengan suara yang sayu…

Aku berpuas hati walaupun aku keletihan baru saja balik dari KL dengan kuda ku… Semuga Allah swt sentiasa berikan kekuatan kepada ku, insya Allah…

3 comments:

  1. Cakap sebelah pihak boleh la mai berdepan dgn AMANAH kita debat

    ReplyDelete
  2. Dah tonton dan dengar video Khalid Samat tuuu... PAN tu adalah PANKHIANAT... tersentap la plak barua DAP ni... kikiki

    ReplyDelete
  3. Betul...Pan hanya parti pengacau dlm politik.

    ReplyDelete